Żeglowanie na jachcie konwencyjnym wiąże się z koniecznością znajomości kilku międzynarodowych konwencji, m in. SOLAS - czyli zbioru przepisów, jakie dany jacht i jego załoga musi przestrzegać. Kapitan jednostki, jako reprezentant armatora, odpowiada za postępowanie zgodne z wymogami konwencji przed instytucjami portów, do których zawija oraz przed Międzynarodową Organizacją Morską. Znajomość tych wymogów jest zatem istotna i nie może być lekceważona.

Oprócz manewrów portowych ważnymi elementem szkolenia będzie zdobywanie praktycznej wiedzy w zakresie:

  • międzynarodowych konwencji, jakim podlega jednostka o długości powyżej 20 m
  • obowiązkowego wyposażenia w środki ratunkowe oraz do komunikacji radiowej
  • prowadzenia dziennika pokładowego
  • organizacja pracy bardziej licznej załogi, podział na wachty, przydział obowiązków
  • komunikacja z systemami kontroli ruchu VTS (Vessel Traffic Service)

Strona Feel The Wind używa cookies. Kliknij info aby dowiedzieć się więcej na temat naszej Polityki Prywatności.

Info